Recenze: Staveniště už jde spát, copak se mu bude zdát? – Sherri Duskey Rinker

Celou řadu malých dětí fascinují auta, těžké stroje a staveniště. Nejedna maminka by mohla vyprávět o tom, jaké je to strávit půl hodiny zíráním na bagr či rypadlo, které spolu se svým potomkem náhodou potkala během procházky. A právě pro takové malé nadšence je tu tato kniha. Vypráví totiž o staveništi, které se, stejně jako děti, už pomalu ukládá ke spánku.

Recenze: Staveniště už jde spát, copak se mu bude zdát? - Sherri Duskey Rinker

Milá kniha na dobrou noc

Příběh o staveništi ocení všichni rodiče malých neposedů, kteří potřebují před uložením ke spánku trochu zklidnit. Vypráví o různých stavebních strojích, které se po dlouhém dni v práci chystají do svých postýlek. Každý z nich má jiný postup a rituály, ve kterých se mohou děti snadno najít – jeden stroj se jde vyčůrat, jiný hledá svého medvídka a noční světýlko. A pochopitelně nechybí ani ten jeden, který svým chrápáním budí všechny okolo.

Staveniště už jde spát, copak se mu bude zdát? je, na poměry dětských leporel, poměrně dlouhá kniha. Obsahuje 30 stran plných barevných ilustrací a veršů, které si rychle zamilují nejen děti, ale i rodiče. Navzdory tomu, že jde o překlad z angličtiny, jsou totiž velmi zdařilé a jejich klidné tempo a melodie naprosto odpovídají tomu, že jde o knihu na dobrou noc. Zaručeně tak ukolébají ke spánku každého malého nezbedu (a často nechtíc i rodiče).

Co se týče ilustrací, jsou vyvedené v tmavších tlumených barvách. Ty velmi dobře poslouží při zklidnění dítěte. Zároveň ho ale neochudí o roztomilé obrázky oblíbených stavebních strojů, jako je bagr či buldozer. Samozřejmostí jsou i milé detaily a drobné vtípky, které lze v obrázcích najít.

Kniha je velmi zdařilá, takže se není čemu divit, že jak u nás, tak i ve světe, jde o bestseller mezi dětskými knihami. Oproti jiným publikacím pro tuto věkovou skupinu je navíc i poměrně obsáhlá. Řekněme, že tak mnohem víc odpovídá prodejní ceně, která se pohybuje okolo 200,- Kč.

TIP: Staveniště už jde spát na Heureka.cz »

5/5 - (3 votes)